• Silibase Product

    Silibase is one of the leading & professional manufacturers specialized in producing all kinds of SILICONE BASED new materials.

  • Silibase Technique

    Silibase technique team always focus on quality first and insist on developing new products.

  • Silibase Service

    Silibase people will serve you the best before and after sale.

Surfaktan silikon

Feb 13, 2014

Apakah silikon Surfaktan ?
Silikon Surfaktan , yg membantu semburan ini adalah super menyebarkan Ejen diperbuat daripada polyether trisiloxane diubahsuai.
   
Ciri-ciri Utama dan Manfaat biasa silikon Surfaktan
Mengurangkan jumlah racun perosak semburan
Super menyebarkan dan menembusi semburan bahan kimia pertanian
Menggalakkan penggunaan pesat agrokimia ( kubu hujan)
Meningkatkan kebolehpercayaan permohonan
Meningkatkan liputan semburan
Bukan ion , menjadikannya berguna dengan pelbagai formulasi kimia pertanian
Memberi dengan perlindungan alam sekitar , mengurangkan pencemaran alam sekitar yang disebabkan oleh racun perosak
Mengurangkan Sisa Racun
Meningkatkan kualiti produk
Mengurangkan penggunaan air sekurang-kurangnya 50 %
Mudah digunakan, penggunaan yang luas , penggunaan kecil

Hartanah fizikal silikon Surfaktan
Kandungan aktif peratus: 100 %
Rupa : Jelas , cecair kuning sedikit
Awan Point ( 0.1 % berat ): < 10 ℃
Graviti Tentu ( 25 ℃) : 1.02 ± 0.01g/ml
Nilai HLB (baki lipophilic hidrofilik ): 5 ~ 8
Indeks biasan pada 25 ° C: 1,440-1,450
Pembekuan titik : < 2 ℃
Kelikatan pada 25 ° C (77 ° F): 20-60 cSt
Ketegangan permukaan (0.1% aq . ): 20 - 22mN / m

Aplikasi silikon Surfaktan
Silikon Surfaktan adalah sejenis cecair silikon kelikatan rendah polyether kopolimer digunakan untuk meningkatkan prestasi membasahkan , menyebarkan dan penembusan bahan kimia pertanian. Silikon Surfaktan boleh digunakan sebagai bahan perumusan dalam racun herba larut air berdaun lebar dan racun serangga , racun kulat dan pengawal selia pertumbuhan tumbuhan, atau sebagai pembantu tangki campuran bagi bahan kimia foliar - digunakan. Silikon Surfaktan boleh menambah biologi racun perosak semburan campuran cecair seperti racun perosak , bakteria , racun rumpai , baja foliar , loji pengatur pertumbuhan , dan lain-lain , terutamanya digunakan untuk farmasi sistemik.

Persembahan silikon Surfaktan
Silikon Surfaktan mengurangkan ketegangan permukaan campuran pertanian akueus jauh lebih rendah daripada yang dicapai dengan Ejen nonionic konvensional. Pada kepekatan serendah 0.01 peratus, silikon Surfaktan mengurangkan ketegangan permukaan bawah 23 dynes / cm , yang menghasilkan membasahkan sangat pesat dan merebak di atas permukaan sukar basah seperti daun berlilin. Oleh itu, liputan yang lengkap boleh dicapai dengan racun herba , racun serangga , racun kulat dan bahan kimia pertanian yang lain. (Lihat Rajah 1)

Selain membasahkan pesat dan merebak, silikon Surfaktan juga akan meningkatkan pengambilan bahan kimia ke dalam tisu tumbuhan. Menambah silikon Surfaktan untuk racun herba -kereta kebal campuran ketara boleh meningkatkan keberkesanannya , terutamanya dalam kawalan rumpai berdaun lebar dengan racun herba larut air. Pengambilan pesat menghasilkan " kubu hujan " , iaitu , racun tidak dibersihkan oleh hujan kerana mereka telah menyerap ke dalam permukaan tumbuhan.




Kestabilan silikon Surfaktan
Silikon Surfaktan boleh stabil dalam larutan akueus neutral (nilai PH 6.5 ~ 7.5) untuk masa yang lama . Jika nilai pH ialah 5, ia akan merendahkan separuh daripada nilai selepas seminggu. Jika nilai pH ialah 3, ia akan merendahkan kepada 0.1 % daripada nilai asal selepas 24 jam. Begitu juga dengan hidrolisis trisiloxane adalah jelas dalam persekitaran alkali. Sebagai ketagihan pertanian, produk berkenaan perlu ditambah sebelum semburan untuk mencapai hidrolisis daripada silikon . Keupayaan hydrolyze dan tidak mempunyai sisa adalah satu kelebihan yang penting dari sudut perlindungan alam sekitar.

Bagaimana untuk menggunakan silikon Surfaktan
Silikon Surfaktan mempunyai 2 jenis menggunakannya. Terdapat:
1. Dalam Agrokimia Formulasi
Silikon Surfaktan boleh digunakan sebagai bahan dalam formulasi , dengan syarat semua bahan-bahan yang serasi. Silikon Surfaktan adalah stabil dalam formulasi akueus neutral ( pH = 6.5 ~ 7.5) , tetapi akan merendahkan pesat dalam formulasi berasid atau beralkali . Rumusan produk baru perlu diuji untuk prestasi dan kestabilan rak sebelum memasuki pasaran . Selain itu, ia adalah disyorkan bahawa silikon Surfaktan digunakan pada kepekatan sekurang-kurangnya 5%, berdasarkan jumlah penggubalan.

2. Sebagai Tank Mix yg membantu
Silikon Surfaktan , apabila digunakan sebagai pembantu tangki sisi boleh digunakan untuk meningkatkan liputan semburan, meningkatkan pengambilan atau untuk membenarkan pengurangan dalam jumlah semburan. Silikon Surfaktan adalah yang paling berkesan sebagai pembantu -kereta kebal sampingan apabila campuran semburan adalah 1): dalam julat pH 5-8 , dan 2) : digunakan dalam masa 24 jam penyediaan.

Jumlah semburan tinggi, ditambah pula dengan kadar surfactant yang tinggi, tidak perlu untuk mencapai liputan yang mencukupi dengan silikon Surfaktan . Malah, silikon Surfaktan mempunyai potensi untuk menyediakan liputan yang mencukupi dalam banyak aplikasi semburan jumlah yang rendah pada kadar antara 0.025 % dan 0.1 %. Menguji kawasan kecil pertama untuk memastikan bahawa kerosakan tanaman tidak berlaku.

Aplikasi potensi silikon Surfaktan
Silikon Surfaktan telah berjaya dalam aplikasi semburan global. Aplikasi biasa termasuk:
    Permohonan Penggunaan tipikal Kadar
    Loji Pengawal Selia Pertumbuhan 0.025 % kepada 0.05%
    Racun Rumpai 0.025 % kepada 0.15%
    Racun serangga 0.025 % kepada 0.1%
    Racun kulat 0.015% kepada 0.05 %
    Baja dan Mikronutrien 0.015 % kepada 0.1%

Nota: Kadar penggunaan bergantung kepada tanaman, agro-kimia dan jumlah semburan keperluan.

Selepas silikon Surfaktan ditambah dalam bahan kimia pertanian, ketegangan permukaan adalah rendah dan keupayaan penembusan adalah sangat tinggi. Dos daripada beberapa racun perosak yang kuat dan racun rumpai perlu dikurangkan. Semasa menyembur , membayar perhatian khusus kepada perlindungan diri untuk mengelakkan keracunan racun perosak akibat daripada penyerapan badan bahan kimia melalui penembusan kulit dan saluran pernafasan.
   
Boleh digunakan Kehidupan dan Penyimpanan silikon Surfaktan
Kehidupan yang boleh digunakan : 2 tahun
Produk ini perlu disimpan di tempat yang sejuk di dalam pakej asalnya. Elakkan hubungan secara langsung dengan bahan kimia berasid dan beralkali. Elakkan tekanan berat dan cahaya matahari langsung.

Pakej silikon Surfaktan
Bergantung kepada keperluan pelanggan, banyak pakej yang berbeza boleh didapati , seperti 1Ltr , 5Ltr 10Ltr , botol plastik 50Ltr dan baldi 25 kg , gendang 200 kg dan 1000 - kg tote - tong.

Output silikon Surfaktan
10, 000KGS sebulan

Copyright © 2011-2024 SILIBASE! All Rights Reserved.